Cellulit nie jest ulubionym tematem do rozmów. W szczególności, kiedy sama doświadczyłaś go na własnej skórze. Powodem, dla którego temat cellulitu raczej się pomija jest fakt, że większość kobiet ma z nim styczność – według badań, aż 90% kobiet.

Jak skutecznie pozbyć się cellulitu z nóg, ud i pośladków? W tym artykule, przedstawię Ci kilka metod, dzięki którym zredukujesz cellulit 😉

Cellulit – co warto o nim wiedzieć?

Cellulit to nieprawidłowe rozmieszczenie podskórnej tkanki tłuszczowej, stanowiące nie tylko problem natury estetycznej, ale świadczące także o możliwych problemach zdrowotnych. Cechą charakterystyczną jest utrudnienie krążenia limfy i krwi. W wyniku zaburzenia metabolizmu, w tkance podskórnej tworzą się zmiany, które na skórze pojawiają jako efekt skórki pomarańczowej.

W zależności od rodzaju podłoża, na którym powstaje, wyróżniamy dwa jego rodzaje:

  • cellulit wodny (twardy)
  • cellulit tłuszczowy (miękki)
  • cellulit cyrkulacyjny

Powodem powstania pierwszego jest nadmierne gromadzenie wody i toksyn w tkankach. W konsekwencji następuje rozrost i nierównomierne rozmieszczenie lipidów w tkance podskórnej.

Ten rodzaj najczęściej występuje u osób, które utrzymują w miarę stałą wagę.

Przyczyną cellulitu tłuszczowego jest rozrost komórek tłuszczowych, w wyniku czego powstają grudki. Te uciskają na naczynka, więc sprawne usuwanie wody i toksyn z tkanek staje się niemożliwe. Osoba z takim cellulitem ma fałdy i obrzmienia przypominające pikowaną kołdrę. Najczęściej występuje u osób mało aktywnych fizycznie. Może pojawić się także u kobiet, które szybko i dużo straciły na wadze.

Ostatni typ zmian to cellulit cyrkulacyjny, który stanowi połączenie cellulitu tłuszczowego i wodnego. Powstaje on bowiem  w wyniku jednoczesnego przyrosty lipidów oraz gromadzenia wody i toksyn. Przyczyną może być również nagły przyrost wagi, gdyż w takiej sytuacji często pojawia się również problem z mikrokrążeniem.

 Poznaj stopnie zaawansowania cellulitu :

Nie wszyscy wiedzą, że w każdym rodzaju cellulitu można mówić o stopniach zaawansowania zmian. To niezwykle ważne, aby być świadomym ich istnienia, gdyż pozwoli to na szybką, odpowiednią reakcję. W każdym przypadku im szybciej zaczniemy walczyć z cellulitem, tym łatwiej będzie go usunąć.

  • W pierwszym etapie cellulit widoczny jest tylko, gdy chwycimy fałd skóry w palce i go uciśniemy. Wiele osób nie jest w stanie wykryć cellulitu w tej fazie, a to właśnie wtedy najłatwiej go usunąć. W wielu przypadkach wystarczy stosowanie odpowiednich kremów, regularne pilingowanie skóry, zdrowa dieta i nieco aktywności.
  • W drugiej fazie cellulit widoczny jest w niektórych sytuacjach, na przykład, gdy siedzimy na twardym krześle. W tym etapie wiele osób jest już w stanie zaobserwować cellulit, ale mimo to go ignorują. Uważając, że skoro nie jest widoczny cały czas, to zapewne sam zniknie po czasie. Tak jednak się nie dzieje. Drugi etap to ostateczny moment na podjęcie walki z cellulitem. Walka nie będzie już prosta i szybka, ale nadal mamy możliwość usunięcia zmian za pomocą domowych metod.
  • W ostatniej fazie cellulit widoczny jest cały czas. Niestety, dopiero w tym momencie większość osób decyduje się na walkę z cellulitem. W tym momencie jego usunięcie jest bardzo trudne – często niemożliwe wyłącznie domowymi metodami. Jesteśmy w stanie zmniejszyć jego widoczność, ale spektakularne efekty dadzą już tylko specjalistyczne zabiegi.

Jakie zatem są czynniki sprzyjające powstawaniu  “ pomarańczowej skórki “?

Skłonność do cellulitu jest charakterystyczna dla kobiet rasy białej. Jego powstawaniu sprzyjają wspomniane już wyżej czynniki hormonalne (estrogeny) oraz budowa tkanki tłuszczowej z cienkimi przegrodami tkanki łącznej. I na te czynniki nie mamy wpływu. Ale oprócz tego o powstawaniu cellulitu decydują zachowania i nawyki, które możemy w sposób świadomy zmienić.

Po pierwsze są to czynniki związane z żywieniem. Cellulitowi sprzyjają słodycze, przetworzone jedzenie, hormony i antybiotyki, którymi faszerowane są hodowlane zwierzęta, a które trafiają wraz z mięsem do naszego organizmu w ogromnych ilościach.

Po drugie – brak wysiłku fizycznego. Wiemy, że praca biurowa, jak i praca stojąca powoduje zaburzenia krążenia, co objawia się powstawaniem żylaków. Ale mało kto zdaje sobie sprawę, że zaburzenia krążenia dotyczą nie tylko dużych naczyń, ale też tych malutkich. Co ciekawe najkorzystniejsze w przeciwdziałaniu zastojom krążenia w nogach jest chodzenie (a nie stanie, czy leżenie, nawet z uniesionymi nogami). Jeśli ktoś ma pracę stojąca lub siedzącą, powinien narzucić sobie 5 minutowe spacery co jakiś czas, np. co godzinę. I oczywiście korzystna jest wszelka aktywność fizyczna: spacery, bieganie, pływanie, jazda na rowerze.

Po trzeci – buty na wysokich obcasach i obcisłe ubrania (np. wąskie dżinsy). Wiem, że nie jest to zbyt dobra wiadomość dla kobiet, ale one niestety zaburzają krążenie, a od tego zaczyna się cellulit.

Zastanawiasz się, jak się pozbyć cellulitu?

Zacznijmy od tego, że walka z tym problemem nie jest łatwa. Wymaga cierpliwości, ale co najważniejsze – szybkiego i kompleksowego działania. Ponadto, jeżeli chcesz, żeby rezultaty były jeszcze bardziej widoczne, warto opisane poniżej skuteczne sposoby na cellulit łączyć ze sobą.

  • WODA – to niezbędna broń do walki z pomarańczową skórką. Jeśli do tej pory nie pomagały Wam zdrowa dieta oraz ćwiczenia na cellulit, to bardzo możliwe, że po prostu zapominałyście o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Brak odpowiedniej ilości wody prowadzi do zaburzeń wymiany płynów, co powoduje zatrzymanie się wody w organizmie i szybkie powstawanie cellulitu. Pij wodę i pozbywaj się cellulitu.
  • DIETA – podstawą antycellulitowej diety powinny być owoce i warzywa, a także pełnoziarniste produkty bogate w błonnik. Przyczyniają się one do usuwania z organizmu toksyn, a co za tym idzie nie pozwalają tworzyć się nieestetycznym, podskórnym grudkom. Z kolei sprzymierzeńcami pomarańczowej skórki są produkty tłuste, przesolone i słodkie. Przede wszystkim dieta na cellulit nie może opierać się na przetworzonej żywności.
  • ĆWICZENIA – nie ma szans, aby pozbyć się cellulitu tylko dzięki wodzie, diecie i masażom. Jednym z najważniejszych elementów walki z pomarańczową skórką są regularne ćwiczenia i pod tym względem nie można pozwolić sobie na żadne ustępstwa! Każdy rodzaj aktywności fizycznej jest wskazany, może to być pilates, bieganie, rower albo basen.
  • MASAŻ– masaż antycellulitowy może i nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy pod słońcem, ale jest naprawdę skutecznym sposobem na cellulit. Stymuluje krążenie krwi i płynów, przez co doprowadza do rozbicia tkanki tłuszczowej. Masaż można wykonać w profesjonalnym studio albo samemu – wtedy polecamy wykorzystanie kawowych fusów, które dzięki zawartości kofeiny przyspieszają proces spalania tkanki tłuszczowej.

Jak zwalczać cellulit? 3 kroki do pięknej skóry :

  1. Wprowadź zdrowe nawyki na stałe, nie jedz byle czego ale zwracaj uwagę na posiłki, ich regularność i na to co dostarczasz swojemu organizmowi w pożywieniu. Codziennie należy pamiętać o kilku porcjach warzyw i owoców które należy jeść przy każdym posiłku.

W owocach i warzywach zawartych jest dużo witamin i minerałów które pomagają w uregulowaniu procesów metabolicznych organizmu oraz zawierają sporo błonnika poprawiającego przemianę materii. Przetworzone produkty i Fast foody zamieńmy na kasze, płatki owsiane które są pożywne, smaczne, posiadają witaminy i minerały oraz dużą ilość błonnika. Słodkie przekąski zamieńmy na ziarna i orzechy lub suszone owoce zawierające bogactwo minerałów i witamin. Jeśli mamy tendencję do cellulitu, z naszej diety zredukujmy ilość spożywanej soli która zatrzymuje wodę w organizmie. Należy też unikać tłustych i wysoko przetworzonych potraw. Wodę gazowaną oraz napoje gazowane słodzone zamieńmy na soki warzywne i naturalną wodę mineralną. Zamiast pikantnych przypraw zaprzyjaźnijmy się z ziołami na cellulit które poza walorami smakowymi posiadają również właściwości prozdrowotne, regulujące procesy trawienne.

  1. Szczotkowanie na sucho to kolejny , doskonały sposób na walkę z pomarańczową skórką. Masaż szczotką na sucho przede wszystkim pobudza krążenie krwi, jednocześnie ujędrniając oraz wygładzając skórę. Pierre effete szczotkowania możemy zobaczyć tuż po masażu – nasza skóra będzie gładka i jędrna. Jednak przy walce z cellulitem musimy przygotować się na to, że niezbędna będzie tutaj regularność oraz przede wszystkim – odpowiednia dieta i aktywność fizyczna.
  2. EMS na ratunek!

Trening EMS to nic innego, jak elektrostymulacja nerwowo-mięśniowa opierająca się o wykorzystanie elektrycznych impulsów oddziałujących bezpośrednio na neurony mięśni, co z kolei, prowadzi do ich równomiernych skurczy. Kiedy trening ukierunkuje się na wybrane partie ciała, mamy porządny trening włókien mięśniowych oparty o naturalne odruchy organizmu pobudzanego bodźcami z zewnątrz.

Trening EMS poprzez spalanie tkanki tłuszczowej, pomaga redukować złogi tłuszczowe występujące między włóknami kolagenowymi, tworzącymi właśnie niesławną „pomarańczową skórkę”, ponadto poprawa krążenia krwi i limfy w organizmie. Dodatkowo, lepsza praca wzmocnionych mięśni przyczynia się do lepszego przepływu płynów organicznych, co zapobiega powstawaniu obrzęków, które blokują lub utrudniają usuwanie z organizmu wody i tkanki tłuszczowej.

Pamiętaj, by przed podjęciem treningów EMS skonsultować się z lekarzem i wykluczyć przeciwwskazania do ich stosowania.

Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, umów się tam na 30-minutowy trening próbny z indywidualnym trenerem i na własnej skórze sprawdź jak działa trening EMS.